INTIA 2006

Lupaukset tulee aina toteuttaa ja niinpä matkustimme Merin kanssa uudelleen Goalle seuravana talvena eli 2006. Mukaan otimme Merin ystävän Sandran.

Matka oli jälleen Aurinkomatkojen järjestämä ja hotelli oli Theresa lähellä edellisen matkamme hotellia joka oli Garys. Hotelli sijaitsi jälleen mukavasti lähellä Calanguten rantaa. Pidin enemmän tästä hotelli Theresasta. Siinä on ihanat huonekalut eli huone on viihtyisämpi.

Niinpä sitten taas malarialääkkeet, vatsa-antibiootti, porkkanatabletit ja mahahappobakteerit apteeksista, unohtamatta Osmosalia ja pakkasimme matkalaukut.

Lentokone teki välilaskun Dubaihin kuten edellisellä kerrallakin. Dubaissa olimme muutaman tunnin yöllä, mikä oli melko väsyttävää, mutta siellä oli kauppoja joissa kyllä aika kului. Erittäin edullista ja katselimme mitä voisi kotimatkalla ostaa.  Lähestyessämme sitten Goan läheisyydessä olevaa lentokenttää laskeutumisvaiheessa kone tekikin äkkiliikkeen ja nosti nokkaa kiihdyttäen ja kääntyen takaisin merelle. Lentokapteeni kuulutti, että laskeutumispaikallamme olikin ollut toinen kone, Kenttä on sotilaskenttä. Huh ajattelin..minun vastuullani mukana rakas kuopuksveni ja toinen nuori, onneksi Finnairin lentäjät olivat tarkkana ja kaikki sujui hyvin!

Tuntui onnelliselta, nukuttuamme hotellissa jonkun tunnin, lähteä rannalle tapaamaan ystäviämme ja erityisesti poikia Ramezia ja Siddua. Markku ja Helena eivät matkustaneet tällä kertaa kanssamme.

Ilo oli suuri kun menimme rantaan! Meidät otettiin sydämellisesti vastaan Horizont-chakissä. Kaikki muut tutut olivatkin paikalla paitsi Bingo-Lotto, joka oli kotona perheensä luona.

Tällä reissulla emme tehneet Aurinkomatkojen retkiä vaan omatoimisia retkiä. Taksikuljettajan kanssa kannattaa tinkiä matkat etukäteen. Meri halusi mennä krokotiilejä katsomaan, mistä minä en oikein välittänyt. Sandra halusi mennä delffiinejä katsomaan. Niinpä sitten teimme molemmat retket. Meillä oli taksinkuljettajana nuori mukava poika (mies) joka huolehti meidät eturiviin krokotiiliretkellä. En pitänyt oppaasta joka esitteli itsensä Krokotiili-Jackiksi. Pelästyin kun hän heilutteli käärmettä kertoessaan, että puissa on käärmeitä (vaarattomia) en halunnut kohdata sellaista ja olisin melkein hypännyt retkilaivasta jollen olisi tiennyt, että vedessä taas oli krokotiileja. Sitten tajusin, että hän heilutteli kumista käärmettä turistien kauhuksi. En pitänyt asiasta ollenkaan. Näimme krokotiilien jälkiä rantapenkereellä ja muutamia kellumassa vedessä. Retki oli hiukan pettymys, mutta näimme ihanan kauniin linnun Kuningaskalastajan ja muita lintuja. Retki oli muutoin oikein mukava kun sai nähdä vähän erilaista luontoa.

Delffiiniretkelle lähdimme myös omalla taksilla. Merimatka oli mukava ja näimme delffiinejäkin ja poikasen vähän kauempaa. Matkalla näkyi myös vankilarakennus, jonka ikkunasta näkyi englannin lippu. Lisäksi ajelimme veneellä timanteista rikastuneen miehen palatsin ohi. Rakennus ja piha-alue näytti hienolta, kun siitä ajelimme veneellä ohitse.

Koska Meri halusi näyttää apinat Sandralle, niin menimme jälleen Dughasagarin vesiputousta katsomaan.

Kävimme tietenkin taas Anjunan markkinoilla ja toisillakin jonka nimeä en edelleen muista. Kävimme myös Siddun ja Ramezin kanssa ajamassa autoradalla (se oli tosi tärkeätä pojille). Goalla sattui olemaan festivaaliaika ja olimme katsomassa kulkuetta. Illalla oli rannalla suuri ulkolava disco ja televisiokuvaa näytettiin ympäri Intiaa. Mathew tuli meitä katsomaan myöhemmin, että meillä on kaikki hyvin kun rannalla oli niin paljon ihmisiä. Olen mielissäni, että hän katsoi niin vastuullisesti Siddun ja Ramezin perään.

Kävimme myös omalla taksilla Panjimissa pääkaupungissa katselemassa ja muutamassa temppelissä. Meri sanoikin: Äiti ja äidin temppelit! Mutta kyllä tytöt ihan rauhallisina odottivat kun ihastelin kauniita temppeleitä.

Merin serkku Päivi tuli jälleen viikkoa myöhemmin ystäviensä kanssa Goalle.

Intian matka 23.2-10.3.06 241

Lempiruokapaikkojamme oli jälleen MR ravintola Calanguten rannan ja hotellimme vieressä sekä Nepalilainen ravintola. Tällä kertaa maistoin rannalla Horizong chakissä englantilaista aamiaista ja voi että se oli hyvää. En ole missään syönyt niin hyviä papuja tomaattikastikkeessa. Hotellin aamupalaan kuului paahtoleipä hillon kera ja tee. Usein jätin sen väliin ja kun olin ollut jonkin aikaa rannalla tilasin tuon herkullisen englantilaisen aamiaisen.

Meri ja Sandra halusivat mennä laskuvarjoliitelyyn rannalla, mutta minä pelkäsin ja kielsin. Lopulta tytöt saivat minut suostumaan ja tarkkana peloissani katsoin rannalla kun tytöt liitelivät varjolla. Pelkäsin heidän laskeutuvan syvälle merelle. Mutta hienosti heidät laskettiin pehmeästi rannalle ja tytöt olivat todella innoissaan kokemuksesta. Olin iloinen, että lopulta annoin luvan siihen.

Goan auringonlaskut ovat todella mieleenjääviä!

Intian matka 23.2-10.3.06 152 Intian matka 23.2-10.3.06 155 Intian matka 23.2-10.3.06 156 Intian matka 23.2-10.3.06 157 Intian matka 23.2-10.3.06 158 Intian matka 23.2-10.3.06 161 Intian matka 23.2-10.3.06 163 Intian matka 23.2-10.3.06 164

Intian matka 15.2 - 6.3.2008 632 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 630 – Kopio Intian matka 15.2 - 6.3.2008 626 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 625 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 613 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 608 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 606 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 605 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 602 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 600 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 599 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 598 Intian matka 15.2 - 6.3.2008 597

Kaksi viikkoa meni niin nopeaan ja pian jouduttiin jättää haikeat hyvästit ystävillemme ja toiveet, että pääsemme taas pian heitä tapaamaan!

Intian matka 23.2-10.3.06 511

Good bye India…we are coming back! Love you my friends in Goa!